Tuesday 14 January 2014

Ole-Ole Dari Langkawi


As'salamualaikum.

Kalau cerita pasal Langkawi mesti nak beli cenderahati dah tentu-tentunya coklat kan. Itu sebenarnya yang aku nak kirim dari Klyynn bila dia pergi langkawi minggu lepas. Tapi apakan daya aku tak cukup budget nak kirim untuk beli apa-apa pun. Oh! DAIM haha.

Jadi aku pun kirim dengan pesanan air liur jer minyak gamat botol kecil satu, bayar kemudian hehe. Itu jer harga yang termampu aku bayar dan siap tempah awal-awal lagi minyak gamat tu. Huhu. Tapi Klyynn ni punyalah baik hati, setelah pulang dari Langkawi, dua botol dia hadiahkan pada aku, tak payah bayar katanya. Aduh, gembiranya hati aku.

Alhamdulillah. Terima kasih banyak-banyak Klyynn Abu Kassim. Pesan orang tua-tua. Orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa. Maka sukalah aku menghadiah kan serangkap pantun berkaitan pulau dan gunung juga, tapi bukan Gunung Mat Cincang tau. Kah kah kah. Istimewa buat Klyynn yang baik hati. Terimalah.

Pulau Pandan jauh ketengah,
Gunung Daik bercabang tiga.
Hancur badan dikandung tanah,
Budi yang baik dikenang juga.

Sekian.
Okbai...

No comments:

Post a Comment